ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ
کتابخانه فدک در ساختمان استیجاری به متراژ 125 متر ،دارای سالن مطالعه ،اتاق مجزاء بخش کودک و بخش مرجع می باشد.
سال تاسیس:1392
جلد منابع: 6454
دارای اینترنت ADSL پرسرعت مجزا برای اعضا.
روزهای مراجعه به کتابخانه فدک فیض آباد،به شرح زیر می باشد.
خانم ها: روزهای زوج - شیفت بعدازظهر
آقایان: روزهای فرد - شیفت صبح
آدرس کتابخانه:همدان- فامنین- فیض آباد
ارتباط با کتابخانه فدک
081-36868237

بایگانی
نویسندگان

۱۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

عنوان کتاب: من زنده ام

نویسنده: معصومه آباد

ناشر: بروج

 

کتاب «من زنده ام» در حوزه اسارت و بخشی از خاطرات نانوشته ۴ بانوی اسیر ایرانی به نگارش در آمده تا پاسخگوی بسیاری از سوالات بدون پاسخ در حوزه اسارت بانوان ایرانی در زندان‌های رژیم بعثی در دوران هشت سال دفاع مقدس باشد. سی و چند روز بیشتر از حمله‌ رژیم بعث به ایران نگذشته بود که چهار نفر از دختران امام خمینی به دست نامحرمان اسیر شدند. «بنات الخمینی» عنوانی بود که سربازان صدام به چهار بانوی امدادگر ایرانی داده بودند. بعثی‌ها اول که ماشینشان را محاصره می‌کنند، از خوشحالی پایکوبی می‌کنند و پشت بی سیم به فرماندهان شان اعلام می‌کنند که دختران خمینی را گرفتیم! بعدتر برخی دیگر از افسران بازجو به این بانوان غیرنظامی می‌گویند از نظر ما شما ژنرال‌های ایرانی هستید.

عنوان کتاب که بر روی جلد چاپ شده، دستخط معصومه آباد است. آن روز که برای فرار از بی خبری مفقودالاثری برای خانواده اش یا هر کسی که می‌توانست فارسی بخواند نوشته بود: «من زنده ام. معصومه آباد»
این کتاب به تقریظ سید علی خامنه‌ای و توسط انتشارات بروج به چاپ رسیده است.

بخشی از کتاب:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۹ ، ۱۴:۵۸
کتابخانه فدک

سری که هیچ سرآمدن نداشت، آمد / بلند بود ولیکن بدن نداشت آمد

بلند شد سر خود را به آسمان بخشید / سری که بر تن خود، خویشتن نداشت آمد . . .

دفاع مقدس، نام ‏آشناترین واژه در قاموس حماسه ‏های عزت آفرین ایران است که خاطرات دلاوری ‏های آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار خواهد ماند.
زیباترین فصل این فرهنگ، خالقان این حماسه عظیم ‏اند که با صلابت اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدّسی شدند که پاداش آن، جاودانگی و بقا بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۹ ، ۱۴:۵۲
کتابخانه فدک

 

 

آموزش درست کردن جا دستمالی ، هنر ساخت وسایل خانگی توسط بانوی فعال کتابخانه فدک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۹ ، ۱۷:۴۶
کتابخانه فدک

کتاب روانشناسی اهمالکاری: غلبه بر تعلل ورزیدن
مترجم کتاب : محمدعلی فرجاد
نویسنده : آلبرت آلیس، ویلیامز جیمز نال،

🖋✒اهمالکاری در واقع رفتاری است فراگیر که مصادیق مختلف آن بین افراد جامعه در سطوح مختلف از افراد عامی گرفته تا دانشمندان فرهیخته دیده می‌شود و مولفان محترم این اثر در بحث مقدماتی خود به این مطلب اشارات کافی کرده‌اند.این کتاب درعین استفاده کاربردی برای عموم افراد جامعه؛مفید حال دانشجویان رشته‌های روانشناسی عمومی و بالینی؛علوم تربیتی؛مشاوره و راهنمایی؛و علوم اجتماعی نیز خواهد بود.

تنها راه غلبه بر اهمالکاری سخت کوشیه که  فقط باید  تلاشمونو بیشتر کنیم.

پس اگر قدرت، ثروت، شهرت و …. میخوای باید سخت کوش باشی و خیلی زیاد واسش تلاش کنی. زمانی که دوستات دارن تفریح میکنن یا تو خواب نازشون هستن تو تلاش کن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۹ ، ۱۶:۰۹
کتابخانه فدک

معرفی کتاب «هیچ طوفانی راهش را عوض نمی‌کند» نوشته سیدعلی شجاعی ناشر : کتاب نیستان

  کتاب «هیچ طوفانی راهش را عوض نمی‌کند» دومین جلد از سه‌گانه مهارت‌های زندگی برای کودکان است.یکی از مهم‌ترین وجوه آموزش برای کودکان و نوجوانان، آشنا کردن آنها با مفاهیمی است که مهارت‌های زندگی اجتماعی را به آنها می‌آموزد و از دل این مهارت‌هاست که کودک باید حس کند می‌تواند و باید در درون خود به پرورش و تربیت استعدادهایی ویژه بپردازد. کتاب «هیچ طوفانی راهش را عوض نمی­‌کند» هدفش را فاصله میان گفتن و عمل کردن قرار داده؛ و می خواهد مخاطبش را درگیر این معنا کند که نتیجه از آن عمل است نه حرف .

* هزار کلام به هیچ نمی ارزد وقتی قدمی در پی اش برداشته نمی شود.**
 
 پشنهاد میشود سه گانه مهارت های زندگی، در تعامل با والدین خوانده و شنیده و فهمیده شوند ، تا امکان تحلیل مضامین ان ، بهتر و عمیق تر مهیا شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۹ ، ۱۶:۰۰
کتابخانه فدک

خلاصه پژوهش تغذیه سالم کودکان درحال رشد و نمو ( وزن گیری و قد) توسط مسئول کتابخانه فدک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۹ ، ۰۸:۴۹
کتابخانه فدک

معرفی کتاب  " آن مرد با باران می آید"
🖋نویسنده: وجیهه سامانی
📑انتشارات: کتابستان معرفت
📓تعداد صفحات: ۲۱۷

📖توضیحات:
این کتاب روایت داستانی زندگی یک خانواده طبقه متوسط در کوران انقلاب را مطرح کرده است که وقایع داستان حول یک گروه نوجوان که در راس آنها شخصیتی به نام بهزاد است، اتفاق می افتد.

انقلاب تنها یک اتفاق بزرگ بیرونی نبود که ارکان حکومت شاه را فرو ریخت ؛ بلکه روح و درون مردمان جامعه ای را منقلب کرد و اعتلا بخشید.
این همان چیزی است که وجیهه سامانی در رمان «آن مرد با باران می آید» طرح کرده است. او در این کتاب، قصه پسری نوجوان را حکایت می کند به نام بهزاد که ناگهان در مسیر انقلاب قرار گرفته است. او دچار ترس هایی است که شاید هر نوجوانی در آن سن دارد اما در بهزاد کمی بیشتر هم هست.
از طرفی هم به واسطه سن و تجربه اش از خیلی چیزها سر در نمی آورد. با این همه، وجود برادر بزرگترش بهروز که رفتار و تفکرات انقلابی دارد، کم کم ترس های او را کم می کند و بر شناختش می افزاید. بهروز برای او از کاپیتولاسیون می گوید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۹ ، ۲۳:۲۹
کتابخانه فدک

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۹ ، ۱۳:۲۸
کتابخانه فدک

 عنوان کتاب: بچه های عاشورانوشته :طاهره ایبد انتشارات :به نشر

این مجموعه هفت جلدی که شامل داستانهای کوتاهی با عناوین شمشیر واسب زخمی،اسیران کوچک،مردومیدان،کوچه به کوچه ،جنگجوی کوچک از غریبه ها می ترسم وعطش وآتش که طی آن سرگذشت کودکان ونوجوانان کاروان امام حسین(ع) در کربلا جداگانه بازگو می شود در این مجموعه رشادتها ودلیری های هفت شخصیت تاثیر گذارکه در واقعه کربلا موثر بوده اند وشهید شده اند بعنوان محوراین قصه ها انتخاب شده اند وبرای مخاطبان کودک در گروه سنی ب وج نوشته شده است.مطالعه ی این قصه ها خواننده را با سرگذشت شهدای نوجوان قیام عاشورا آشنا می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۹ ، ۲۱:۲۱
کتابخانه فدک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۹ ، ۰۸:۲۹
کتابخانه فدک