ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ
کتابخانه فدک در ساختمان استیجاری به متراژ 125 متر ،دارای سالن مطالعه ،اتاق مجزاء بخش کودک و بخش مرجع می باشد.
سال تاسیس:1392
جلد منابع: 6454
دارای اینترنت ADSL پرسرعت مجزا برای اعضا.
روزهای مراجعه به کتابخانه فدک فیض آباد،به شرح زیر می باشد.
خانم ها: روزهای زوج - شیفت بعدازظهر
آقایان: روزهای فرد - شیفت صبح
آدرس کتابخانه:همدان- فامنین- فیض آباد
ارتباط با کتابخانه فدک
081-36868237

بایگانی
نویسندگان

کتاب امام خمینی (ره) و رفتار سیاسی کتابیست جامع که خلاصه 14 جلد سیره سیاسی امام خمینی (ره) را بیان می کند و توسط موسسه فرهنگی و هنری قدرولایت با انتشارات قدرولایت با 848 صفحه در سال 1391 به چاپ رسیده است.

کتاب در جلد اول به مباحث درآمدی بر سیره سیاسی شخصی حضرت امام خمینی (قدس سره) می پردازد که با چهار فصل با تعاریف و شناخت سیاست،احزاب و گروه ها بیان شده که مقدمات سیاست شناسی می باشد. در جلد دوم اصل موقع شناسی و درک تکلیف در هرموقعیت از منظر امام (ره) بیان می شود که اصلا درک تکلیف و عمل به تکلیف سیاسی و تحمل مشکلات و عواقب سیاسی و نگرانی های انجام ندادن تکالیف سیاسی را بطور کامل و شفاف بیان می کند.

درجلد سوم اصل خوب انجام دادن کارها و وظایف و مسئولیت های محوله سیاسی کشور را با ملاحظات سیاسی بازمان و مکان مناسب بیان می کند و در فصل بعدی به ما می آموزد که در امور غیرمرتیط با وظایف محوله از جمله دخالت های زاید اجرایی و معرفی اعضای کابینه ها و یا در مسایل دیگر قوه ها از جمله قوه قضائیه دخالتی نداشته باشیم. در جلد پنجم تاکید به رعایت حقوق مردم و یا اصل مردمداری و رعایت مصالح و منافع مردم را در رفتارهای سیاسی بیان می کند که باعث تضعیف حقوق مردم در رفتارهای سیاسی نشویم.در جلد بعدی به ما می آموزد که در رفتارهای سیاسی توجه ما مردم به عملکرد گذشته مسئولین باشد نه به شعار و وعده وعید آینده آنها که اگر در گذشته عملکرد قابل قبولی نداشته باشند هیچ تضمینی به وعده های پوچالی آنها در آینده نیست.

واما در جلد هفتم از کتاب رفتار سیاسی به ما می آموزد که مسائل سیاسی را به دو بخش اصلی و فرعی تفکیک کنیم و توجه و حساسیت ما به مسائل اصلی و اساسی باشد نه مسائل جزئی و درجه کم اهمیت.در جلد هشتم به اصل شناخت دشمنان و ضرورت مرزبندی شفاف با آنان را بیان می کند که به دنبال آن در جلد نهم راه های کشف توطئه از گفتار و کردار دشمنان را با مسائل کلیدی به ما آموزش می دهد.

جلد دهم کتاب مذکور خطاب به مسئولین سیاسی کشور است که از تفرقه و تشتت دوری کنند و اصل وحدت کلمه را سرلوحه رفتارهای سیاسی خود قرار بدهند که وحدت مورد تاکید اسلام واراده الهی می باشد.در جلد یازدهم با روشهایی بیان می کند که از ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم خودداری کنید و خوبیها و کارهای مثبت را در مردم و امید دادن به مردم تقویت کنید.

و اما در جلدهای 12 ،13 و 14 کتاب رفتارسیاسی  به بیداری ملت های آزادی خواه جهان از جمله مساله فلسطین اشاره و دفاع از حزب الله و توجه به فتنه های دشمن اصلی (آمریکا) و عدم غفلت از دشمنی انها را با مثال های متعدد مورد تاکید و اهمیت قرار می دهد.

کتاب امام خمینی(ره) و رفتار سیاسی می تواند چراغ راه والگویی برای مسئولین کشور از جمله کاندیداهای محترم ریاست جمهوری باشد که با اصل و اساس حقیقت و توانایی با مردم سخن بگویند و از فریب،ریاکاری و شعارهای غیر واقعی پرهیز کنند و از سویی مردم با خواندن این کتاب با استفاده از ابزارهایی که کتاب می آموزد بتوانیم گذشته و عملکرد مسئولین را تفقد کرده و با چشم و گوش باز انتخاب درست و واقعی را داشته باشیم.

مجتبی حمیدی ، کتابدار و مسئول کتابخانه فدک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی