ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ
کتابخانه فدک در ساختمان استیجاری به متراژ 125 متر ،دارای سالن مطالعه ،اتاق مجزاء بخش کودک و بخش مرجع می باشد.
سال تاسیس:1392
جلد منابع: 6454
دارای اینترنت ADSL پرسرعت مجزا برای اعضا.
روزهای مراجعه به کتابخانه فدک فیض آباد،به شرح زیر می باشد.
خانم ها: روزهای زوج - شیفت بعدازظهر
آقایان: روزهای فرد - شیفت صبح
آدرس کتابخانه:همدان- فامنین- فیض آباد
ارتباط با کتابخانه فدک
081-36868237

بایگانی
نویسندگان

۱۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۴۰
کتابخانه فدک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۳۰
کتابخانه فدک
نام کتاب: همسفر شهدا
نویسنده:گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
ناشر : امینیان
تعداد صفحه:168

قیمت:65000 ریال

معرفی کتاب:
کتاب همسفر شهدا کاری از گروه فرهنگی ابراهیم هادی،زندگینامه ودست نوشته ها و خاطراتی از طلبه بسیجی سید علیرضا مصطفوی است که در تابستان 88 وپس ار بازگشت از مناطق عملیاتی جنوب برای همیشه به یاران شهیدش پیوست.
تازه به دنیا آمده بود که جنگ به پایان رسید. سالها بعد وارد بسیج شد و پایگاه را متحول کرد. مسئول فرهنگی شد و فرهنگ محله را تغییر داد. شهدا را ندیده بود اما آنها را خوب می شناخت. طلبه ای سخت کوش و مداحی دلسوخته بود. مطیع ولایت بود. کلام رهبر برای او فصل الخطاب بود. تابستان هشتادو هشت و در آخرین سفر راهیان نور گفت: زمان پرواز رسیده، این آخرین سفر من است! از سفر که برگشت، شهدا به استقبالش آمدند. سید علیرضا مصطفوی به سفر دیگری رفت. همراه با شهدا، برای همیشه.

برشی از کتاب همسفر شهدا:
از بدی دل بستن به مال دنیا می گفت. اما قبل از همه خودش به آن عمل می کرد می گفت: خداوند در قرآن فرموده : مومنین از آنچه خداوند روزی داده انفاق کنند. اینکه اضافه مال را بدهی می شود صدقه اما باید از آنچه به آن علاقه داری بگذری.
کت و شلوار بسیار زیبایی داشت. در مراسمات جشن اهل بیت می پوشید. اوایل سال 88 بود. یکبار گفتم: سید این کت و شلوار رو چند خریدی؟ پرسید: چطور؟ گفتم اگه جایی سراغ داری که قیمت مناسب می فروشه به ما معرفی کن . رو به من کرد و گفت: سایز من به تو می خوره ، فردا برات می یارم!

همان شب کت و شلوار خودش را داد خشکشویی . فردا آورد و تحویل من داد . هرچه اصرار کردم بی فایده بود.
سید می گفت:این یک هدیه ناقابل است برای شما! فقط از شما مخواهم برام دعا کنی شهید بشم!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۳۷
کتابخانه فدک

این خیمه‌های سوزان ، شعله‌هایی که تا آسمان بالا رفته‌اند، این اسیر دست بسته، آن جلاد خنجر به دست؛ این نگاه مطمئن و قلب آرام؛ آن چشم‌های وحشی و قلب بی‌رحم! به تقویم که باشد این عکس ، همین 4 روز پیش گرفته شده، جایی روی خاک سوریه... اما به دلمان که رجوع کنیم این عکس انگار یک تکه جدا افتاده از زمان است؛ پیشکشی روشن از 1400 سال پیش. انگار هرکسی که بخواهد قهرمان دست‌بسته این عکس را بشناسد باید داستان کربلا را یک بار دیگر مرور کند؛ داستان سر بریده و عاشقی. حکایت عشقی که از 1400 سال پیش شروع شده، «سر» می‌دهد اما هیچوقت «بسر» نمی‌رسد.

حالا کسی نمانده که این عکس را ندیده باشد، کسی نمانده که ماجرای سربریده شهید مدافع حرم محسن حججی را نشنیده باشد؛جوانی که تیرماه 1370 در اصفهان به‌دنیا آمد و مردادماه 1396 در سوریه به شهادت رسید. حالا همه جا پر است از قصه رشادت جوانی دهه هفتادی که ایمان و عشق روئین‌تن‌اش کرده ؛جوانی که آرزویش شهادت بوده. آرزویی که حالا یک طور خاص، یک شکل غریب، رنگ حقیقت گرفته؛ محسن سرش را داده و بال درآورده و پرواز کرده سمت آسمان.

محسن جان شهادت مبارک.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۰۲
کتابخانه فدک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۳۸
کتابخانه فدک

کلاس روخوانی و قرائت قرآن کریم توسط اعضای فعال کتابخانه و طرح صالحین بسیج پایگاه امام حسین (ع) روستای فیض آباد در کتابخانه فدک برگزار شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۶ ، ۰۸:۳۰
کتابخانه فدک

قلندر و قلعه؛ نویسنده: یحیی یثربی؛ نـاشـر: قو؛ تعداد صفحات: 296.

«قلندر و قلعه»، زندگی‌نامة داستانی شیخ اشراق، شهاب‌الدین یحیی بن حبش سهروردی حکیم و عارف بزرگ ایرانی‌ در قرن ششم هجری شمسی است. نویسندة کتاب، سید یحیی یثربی، در این کتاب تلاش کرده است با دقّت بسیار، زندگی و آرای شیخ شهاب الدین سهروردی را از کودکی تا پایان عمر وی ترسیم کند. ویژگی این زندگینامه، داستانی بودن و آمیختگی زیبا و ملایمی است که با عنصر خیال برقرار کرده است. در این روایت دیدگاه‌های فلسفی حکیم سهروردی با زبانی ساده  و موجز نقل شده است و راه و رسم سلوک این عارف نامی را به‌زیبایی برای مخاطبان نمایان می‌سازد.
«قلندر و قلعه» روایت نبرد همیشگی جهل و باطل با حقیقت و دانایی است که درنهایت به پیروزی حقیقت منجر می‌شود و با وجود مصائب و دشواری‌هایی که حکیم فیلسوف ایرانی در دوران زندگی متحمل می‌شود و به مرگ زودهنگام و ظالمانة شیخ اشراق می‌انجامد، اندیشة حق‌جو و آرای راسخ او درنهایت، فاتح زمان است و تاکنون مانا و ارزشمند حفظ شده است.

این رمان با قلمی فصیح و استوار، درون‌مایه‌ای قوی و در عین حال  شیرین، خواننده را مجذوب سطر به سطر خود می‌کند. خواندن این کتاب به همة دوستداران فرهنگ و فلسفة غنی اسلامی‌ایرانی و علاقه‌مندان به زندگی حکیم سهروردی توصیه می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۳۰
کتابخانه فدک

کتابهایی که در این نشست معرفی شده اند:

" راز سلامتی" نوشته: مستوره سادات مدرسی/ارائه توسط: محمدرضا اسکندری (دانش آموز فعال کتابخانه)

" بچه محل ها" نوشته: ادواردز داوتی/ارائه توسط: حسین کرمی(دانش آموز فعال کتابخانه)

" خانه کی بود" نوشته: ناصر کشاورز/ارائه توسط: مهدی رمضانی(دانش آموز فعال کتابخانه)

"بابا چه فایده ای دارد"نوشته: سوفی بیلر/ارائه توسط: رضا عیوضی (دانش آموز فعال کتابخانه)

« فرین فروشنده می شود» نوشته: امیلی بومون/ ارائه توسط: محمدرضا کرمی (دانش آموز فعال کتابخانه)

« راز مواد» نوشته: علاء نوری/ ارائه توسط: ابوالفضل اسکندری(دانش آموز فعال کتابخانه)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۰۴
کتابخانه فدک

لا یکون المؤمن مؤمنا حتی تکون فیه ثلاث خصال ، سنة من ربه ، و سنة من نبیه ، و سنة من ولیه . فاما السنة من ربه فکتمان سره ، و اما السنة من نبیه فمداراة الناس ، و اما السنة من ولیه فالصبر فی البأساء و الضراء

- مؤمن ، مؤمن واقعی نیست ، مگر آن که سه خصلت در او باشد : سنتی از پروردگارش و سنتی از پیامبرش و سنتی از امامش . اما سنت پروردگارش ، پوشاندن راز خود است ، اما سنت پیغمبرش ، مدارا و نرم رفتاری با مردم است ، اما سنت امامش صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است

                                                                                  اصول کافی ، ج 3 ، ص (339)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۵۰
کتابخانه فدک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۴۱
کتابخانه فدک