ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ
کتابخانه فدک در ساختمان استیجاری به متراژ 125 متر ،دارای سالن مطالعه ،اتاق مجزاء بخش کودک و بخش مرجع می باشد.
سال تاسیس:1392
جلد منابع: 6454
دارای اینترنت ADSL پرسرعت مجزا برای اعضا.
روزهای مراجعه به کتابخانه فدک فیض آباد،به شرح زیر می باشد.
خانم ها: روزهای زوج - شیفت بعدازظهر
آقایان: روزهای فرد - شیفت صبح
آدرس کتابخانه:همدان- فامنین- فیض آباد
ارتباط با کتابخانه فدک
081-36868237

بایگانی
نویسندگان

۲۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

عید قربان که پس از وقوف در عرفات (مرحله شناخت) و مشعر (محل آگاهی و شعور) و منا (سرزمین آرزوها، رسیدن به عشق) فرا مى رسد، عید رهایى از تعلقات است. رهایى از هر آنچه غیرخدایى است. در این روز حج گزار، اسماعیل وجودش را، یعنى هر آنچه بدان دلبستگى دنیوى پیدا کرده قربانى مى کند تا سبکبال شود.

صدای پای عید می آید. عید قربان عید پاک ترین عیدها است عید سر سپردگی و بندگی است. عید بر آمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است. عید قربان عید نزدیک شدن دل هایی است که به قرب الهی رسیده اند. عید قربان عید برآمدن روزی نو و انسانی نو است.

... و اکنون در منایی، ابراهیمی، و اسماعیلت را به قربانگاه آورده ای. اسماعیل تو کیست؟ چیست؟ مقامت؟ آبرویت؟ موقعیتت، شغلت؟ پولت؟ خانه ات؟ املاکت؟ ... ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۰۳
کتابخانه فدک

آیت الله العظمی نوری همدانی: کتابداری به دلیل ارتباط با فرهنگ و روح و روان مردم، شغلی بسیار مهم است آیت الله العظمی نوری همدانی ضمن تأکید بر فرهنگ به عنوان یکی از اصول و ابعاد زیربنایی زندگی انسان، اظهار داشت: شغل کتابداری، از این جهت که با فرهنگ و روح و روان مردم در ارتباط است، شغلی بسیار مهم است.

علیرضا مختارپور، دبیر کل نهاد، به مناسبت یازدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور به دیدار و گفتگو با علما مراجع عظام تقلید شهر مقدس قم پرداخت و در راستای بهبود وضعیت کتابخوانی جامعه ایرانی، پذیرای شنیدن رهنمودهای ایشان شد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۱۰
کتابخانه فدک

دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی ملت قهرمان ماست. در پی تجاوز کفتار صفتان ننگ و نفرین، هفت شهر عشق را بیدار دلان ما در هشت بهار آزادگی پیمودند.

هفته دفاع مقدس، هفته ای در گذر ایام نیست، واژه ای در حصار تنگ زمان نیست؛ فصلی است در بی زوال ترین تقویم های ابدی. آنجا که زمان، خود نیز کرانه ای محدود دارد. ملت ما با دفاع مقدس خویش، حصار تنگ زمان را شکست و دیواره کوتاه ایام را در نوردید و از آن سوی مرزهای سبز توحید، گلستانی از شهادت را هدیه آورد.

آری، جای جای دشت های سوزان جنوب و بلندی های برف گرفته غرب، نشان از رشادت و پیروزی ایثارگران خداجو دارد. هم آنان که مرگ سرخ را برننگ سکوت، ترجیح دادند و اهریمن پلید را از خطه سبز خود بیرون راندند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۲۰
کتابخانه فدک

هفتم ماه ذی الحجه مصادف است با سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت حضرت امام محمد باقر (( علیه السلام )) ، شهادت این بزرگوار را به تمامی ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت می گوییم .


امام باقر علیه السلام :
«إِنَّما یُداقُّ اللّهُ الْعِبادَ فِى الْحِسابِ یَوْمَ الْقِیمَةِ عَلى قَدْرِ ما آتاهُمْ مِنَ الْعُقُولِ فِى الدُّنْیا.»:
خداوند در روز قیامت در حساب بندگانش، به اندازه عقلى که در دنیا به آنها داده است، دقّت و باریک بینى مى کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۰۶
کتابخانه فدک
رهبرمعظم انقلاب سرمایه‌گذاری سنگین دشمنان برای نفوذ فرهنگی و تغییر تدریجی باورهای مردم را یادآور شدند و افزودند: در زمینه سیاسی نیز بیگانگان بدنبال نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و اگر نشد،نفوذ درمراکز تصمیم‌سازی هستند که درصورت تحقق این توطئه،جهت‌گیری‌ها،تصمیمات وحرکت عمومی کشور،بر اساس خواست و اراده بیگانگان،تنظیم و اجرایی خواهد شد.
دشمن به‌دنبال نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است/ نباید گذاشت امید شیطانی به خواب رفتن ملت در دل دشمن پا بگیرد

به گزارش دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه را نعمت بزرگ الهی و پاسدار آگاه و بینای انقلاب اسلامی در مسائل داخلی و خارجی خواندند و با تبیین الزامات و ابعاد پاسداری از انقلاب اسلامی افزودند: دشمن به امید واهی پایان یافتن انقلاب، در فکر نفوذ به‌خصوص نفوذ سیاسی – فرهنگی است که شناخت توطئه‌های دشمن، تقویت و استحکام روحیه انقلابی و حرکت مستمر به سمت تحقق آرمان‌ها این هدف را ناکام خواهد گذاشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار در تشریح جایگاه سپاهیان پاسدار و وظایف خطیر آنان در موقعیت کنونی و آینده کشور، به تبیین چهار کلمه «سپاه، «پاسداران»، «انقلاب» و «اسلامی» و ابعاد و خصوصیات و الزامات آن پرداختند.

ایشان کلمه «سپاه» را به معنای داشتن سازمان و تشکیلات و نظم و انضباط دانستند و خاطرنشان کردند: برای هیچ سازمان و نهادی همچون سپاه وظیفه سازمانی برای پاسداری از انقلاب اسلامی به‌عنوان عزیزترین حادثه تاریخی و جاری کشور، تعریف نشده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۴۶
کتابخانه فدک

اگر پیکرم را زنده زنده پاره کنند باز فریاد می‌زنم اسلام پیروز است
شهید سعید اسلامیان در فرازی از وصیت نامه خود می نویسد: اگر پیکرم را زنده زنده پاره کنند و پاره‌های تنم را با آتش بسوزانند و خاکسترم را به دریا بریزند از دل امواج دریا صدایم را خواهید شنید که فریاد می‌زنم اسلام پیروز است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۴۰
کتابخانه فدک


فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: آنچه در 20 سال   گذشته بین ایران اسلامی و آمریکا به عنوان یک ابرقدرت پیش آمده است این بوده که انقلاب اسلامی ایران تمامی مولفه های ابرقدرتی آمریکا را به شکل جدی خدشه دار کرده که مصادیق فراوانی نیز برای آن می توان ذکر کرد.
ایران تمامی مولفه های ابرقدرتی آمریکا را خدشه دار کرده است/ حضور اروپایی‌ها در ایران با هماهنگی آمریکایی ها انجام می شود

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در بیست و یکمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: اگر بنا باشد روح انقلابی که ترسیم اساسی محتوای دینی ترسیم شده از ناحیه امام امت از جمهوری اسلامی رخت بربندد تنها یک کلمه خاصی به عنوان جمهوری اسلامی باقی خواهد ماند.

وی افزود: یکی از دلایل اساسی دشمنی ها با جمهوری اسلامی ایران به دلیل وجود روح حاکم در درون این بستر است از این رو نقش سپاه در حفظ روح انقلابی در درون این جسم نقش بی بدیل و ارزنده ای است و با هیچ جایگاه دیگری قابل قیاس نیست.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۳۳
کتابخانه فدک
همزمان با سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) منتشر شد


اهمیت ازدواج به عنوان یکی از نقاط عطف زندگی هر فرد، بر کسی پوشیده نیست. ازدواج خوب و موفق در گروه انتخاب همسر خوب است. یکی از را‌ه‌های آشنایی با ملاک های انتخاب همسر و انتخاب صحیح و منطقی و مطابق با دستورات دینی، مطالعه کتاب‌های مفیدی است که در این زمینه منتشر شده‌اند. معرفی کتاب‌های مفید از جمله سیاست‌های نهاد کتابخانه‌ها در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی است.
۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۱۰
کتابخانه فدک

نخستین روز از آخرین ماه سال قمری، سالروز پیوندی آسمانی است که دیگر هیچ گاه مانند آن در تاریخ تکرار نشد. علی علیه السلام ، پیشوای پارسایان با فاطمه علیهاالسلام ، برترین بانوی جهان پیمان عشق بست و خدا، والاترین فرستاده خویش را بر این پیمان گواه گرفت. برکت این ازدواج، عمری به گستردگی آفتاب دارد؛ هم چنان که یاد و نام آن در تاریخ برای همیشه مانا گردید. اول ذیحجه، روزی مبارک برای همه نوگامانی است که دل به زندگی فاطمی علیهاالسلام داده اند تا شادی خود را با خاطره همیشه روشن آن روز مبارک، پیوند زنند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۵۰
کتابخانه فدک

امام جواد(ع)برعاشقان و عارفان اهل بیت سلام الله علیهم ،علی الخصوص امام زمان (ع) و نایب برحقش امام خامنه ای (مدظله)تسلیت و تعذیت باد.  

                                                                                  

نام: محمد

لقب:جواد ،التقی

کنیه :ابوجعفر

نام پدر:علی

نام مادر:خیزران

             ولادت: 10 رجب سال 195( ه ق)

مدت امامت:17 سال

مدت عمر:25 سال

             روز شهادت: 30 ذیقعده سال 220 (ه ق)

قاتل امام:معتصم

مرقد:کاظمین عراق

فرزند:4پسر و 7دختر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۱۱
کتابخانه فدک