ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ
کتابخانه فدک در ساختمان استیجاری به متراژ 125 متر ،دارای سالن مطالعه ،اتاق مجزاء بخش کودک و بخش مرجع می باشد.
سال تاسیس:1392
جلد منابع: 6454
دارای اینترنت ADSL پرسرعت مجزا برای اعضا.
روزهای مراجعه به کتابخانه فدک فیض آباد،به شرح زیر می باشد.
خانم ها: روزهای زوج - شیفت بعدازظهر
آقایان: روزهای فرد - شیفت صبح
آدرس کتابخانه:همدان- فامنین- فیض آباد
ارتباط با کتابخانه فدک
081-36868237

بایگانی
نویسندگان
همزمان با سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) منتشر شد


اهمیت ازدواج به عنوان یکی از نقاط عطف زندگی هر فرد، بر کسی پوشیده نیست. ازدواج خوب و موفق در گروه انتخاب همسر خوب است. یکی از را‌ه‌های آشنایی با ملاک های انتخاب همسر و انتخاب صحیح و منطقی و مطابق با دستورات دینی، مطالعه کتاب‌های مفیدی است که در این زمینه منتشر شده‌اند. معرفی کتاب‌های مفید از جمله سیاست‌های نهاد کتابخانه‌ها در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی است.


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مدتی است در صفحه شخصی خود در سایت آپارات اقدام به انتشار فیلم‌هایی که در آنها به معرفی کتاب پرداخته است می‌کند. وی همزمان با سالروز ازدواج مبارک حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، فیلمی منتشر کرده است که در آن، کتابی با عنوان «دو کوچه قبل از بله» از «سیدعلی پورحسینی» را معرفی می‌کند. در این کتاب به زبانی ساده و شیوا درباره جوان و ازدواج و البته مسائل مهمی که با آن روبه رو است پرداخته شده است. سعی شده که آموزش‌های کوتاه و مفیدی درباره ازدواج به جوانان و البته زوج‌های جوان داده شود؛ جوانی و اهمیت ازدواج، ازدواج و انگیزه‌های پسندیده و ناپسند، شرایط لازم برای ازدواج، ازدواج‌های سست و شکست‌پذیر، شخصیت‌شناسی و اولویت‌بندی در ملاک‌های انتخاب همسر شایسته و مراحل اجرایی ازدواج مهم‌ترین سرفصل‌های این کتاب است.

کتاب «دو کوچه قبل از بله» شامل‌ مباحثی در خصوص«پیوند مقدس ازدواج» است، و طی آن عمده‌ترین معیارهای گزینش همسر تشریح می‌گردد. اما از آنجا که اغلب جوانان (چه دختر و چه پسر) خام و کم‌تجربه هستند، مؤلف نکاتی را خطاب به والدین و نیز جوانان در آستانه‌ ازدواج بیان کرده ‌است. این مطالب برگرفته از آموزه‌های دینی و در مورد آداب و شرایط ازدواج، فرآیند خواستگاری، لزوم شناخت طرفین از یکدیگر، و توصیف انواع ازدواج‌های سست و شکست‌پذیر می‌باشد.


گزیده‌ای از کتاب:

در بخشی از این کتاب درباره ویژگی‌های همسر مناسب آمده است: یکی از ویژگی‌های لازم برای یک همسر مناسب، حسن خلق است. داشتن صفات اخلاقی نیکو یکی از مهم‌ترین مسائلی است که موجب سعادت و دوام زندگی زناشویی می‌شود. مراد از حسن خلق، رفتارها و تعامل‌های مناسب در زندگی و سازگاری و مدارا با افراد است. اساس زندگی زناشویی، سازگاری، تفاهم و همکاری است که این امور فقط در پرتو حسن خلق فراهم می‌شود. حسن خلق نیز شرطی لازم و ملاکی مطلق برای همسر مناسب است. بنابراین اگر فردی از حسن خلق برخوردار نباشد، فاقد شرایط لازم محسوب می‌شود؛ به همین دلیل، اولیای دین به صراحت از ازدواج با افراد بدخلق نهی کرده‌اند. وقتی از رسول خدا سوال شد که دختران خود را به ازدواج چه افرادی درآورند؟ فرمودند: کسی که اخلاقش نیکو و دیندار باشد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۴
کتابخانه فدک

نظرات  (۳)

سلام خیلی مطالب ارزشمندی تو وبلاگ می زارین
واقعا مرسی
باید بگم وبلاگتون بااین مطالب خوب ترکونده
واقعا مرسی
خیلی وبلاگتون خوبه حال میکنم
مرسی
پاسخ:
سلام
خواهرم از حضورتون و حمایتتون از وبلاگ کتابخانه فدک تقدیر و تشکر میکنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی