ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ
کتابخانه فدک در ساختمان استیجاری به متراژ 125 متر ،دارای سالن مطالعه ،اتاق مجزاء بخش کودک و بخش مرجع می باشد.
سال تاسیس:1392
جلد منابع: 6454
دارای اینترنت ADSL پرسرعت مجزا برای اعضا.
روزهای مراجعه به کتابخانه فدک فیض آباد،به شرح زیر می باشد.
خانم ها: روزهای زوج - شیفت بعدازظهر
آقایان: روزهای فرد - شیفت صبح
آدرس کتابخانه:همدان- فامنین- فیض آباد
ارتباط با کتابخانه فدک
081-36868237

بایگانی
نویسندگان

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

ماسک من از تو محافظت می‌کند، ماسک تو از من.

.

با یک ماسک یاری‌گر کادر درمان باشیم
.

در جهت ارتقای سلامت و سواد سلامت جامعه گام برداریم.

#من ماسک میزنم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۹ ، ۱۳:۰۰
کتابخانه فدک

ﺳﻪ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ از یک آیه‌ی قرآن:

حضرت موسی(ﻉ) در کوه طور ﺧﻄﺎﺏ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ گفت: اَرَنی ‏(ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻧﺸﺎﻥ ﺑﺪﻩ )
ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ فرمود: ﻟﻦ ﺗَﺮﺍﻧﯽ ‏(ﻫﺮﮔﺰ ﻣﺮﺍ ﻧﺨﻮﺍﻫﯽ ﺩﯾﺪ)

ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﺳﻌﺪﯼ:
ﭼﻮ ﺭﺳﯽ ﺑﻪ ﮐﻮﻩ ﺳﯿﻨﺎ ﺍَﺭَﻧﯽ ﻣﮕﻮ ﻭ ﺑﮕﺬﺭ
ﮐﻪ ﻧﯿﺮﺯﺩ ﺍﯾﻦ ﺗﻤﻨﺎ ﺑﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻟﻦ ﺗَﺮﺍﻧﯽ

ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﺣﺎﻓﻆ:
ﭼﻮ ﺭﺳﯽ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺳﯿﻨﺎ ﺍَﺭَﻧﯽ ﺑﮕﻮ ﻭ ﺑﮕﺬﺭ
ﺗﻮ ﺻﺪﺍﯼ ﺩﻭﺳﺖ ﺑﺸﻨﻮ، ﻧﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻟَﻦ ﺗَﺮﺍﻧﯽ

ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻣﻮﻻﻧﺎ:
ﺍَﺭَﻧﯽ ﮐﺴﯽ ﺑﮕﻮﯾﺪ ﮐﻪ تو را ﻧﺪﯾﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ
ﺗﻮ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﻨﯽ ﻫﻤﯿﺸﻪ، ﭼﻪ ﺗَﺮﯼ ﭼﻪ ﻟَﻦ ﺗَﺮﺍﻧﯽ

ﺳﻪ ﺑﯿﺖ، ﺳﻪ ﻧﮕﺎﻩ، ﺳﻪ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ
ﻣﺜﻞ ﺳﻌﺪﯼ، ﻋﺎﻗﻼﻧﻪ
ﻣﺜﻞ ﺣﺎﻓﻆ، ﻋﺎﺷﻘﺎﻧﻪ
ﻣﺜﻞ ﻣﻮﻻﻧﺎ، ﻋﺎﺭﻓﺎﻧﻪ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۹ ، ۱۲:۵۷
کتابخانه فدک

معرفی کتاب خاطرات سفیر نوشته :نیلوفر شادمهری(کتابی که رهبر معظم انقلاب توصیه کردند همه خانمها بخوانند )انتشارات:سوره مهر /به مناسبت روز عفاف و حجاب
این کتاب درباره خاطرات حضور نیلوفر شادمهری  در خوابگاهی دانشجویی در فرانسه است.از همان ابتدای کتاب با چالش هایی رو به رو می شویم که یک ایرانی و در واقع یک خانم مسلمان شیعه در خارج از کشور ممکن است با آن مواجه شود.
لحن داستان ؛لحنی کاملا دوستانه و خودمانی است.مخاطب به راحتی با آن ارتباط برقرار می کند و از آنجایی که به صورت خاطره نوشته شده است،کشش خاصی دارد که اجازه نمی دهد تا پایان کتاب،آن را زمین بگذارد.اگر چه نویسنده  سعی می کند دیدگاه مردم تمدنهای مختلف با گرایش های مختلف دینی را به ایران و اسلام بررسی می کند اما زبان طنز نویسنده باعث میشود،این کتاب در شاخه کتابهای مذهبی با لحن سنگین طبقه بندی نشود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۹ ، ۱۲:۵۵
کتابخانه فدک

کتاب فردا مسافرم نوشته مریم راهی از انتشارات نیستان می باشد فردا مسافرم رمانی است عاشقانه که سه لایه از عشق را

برای مخاطب خود معرفی می‌کند. عشقی قهرمان داستان به پسری کوفی که از امضا کنندگان نامه دعوت حسین‌بن علی(ع) به

کوفه است، عشقی که اسرا و خانواده شهدای عاشورا به خاندان خود ابراز می‌کنند که بسیار سوزنده و در عین حال شیرین است

و عشقی که فرزندان و پدران خاندان اهل بیت(ع) نسبت به آنها ابراز می‌داشته‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۹ ، ۰۹:۵۹
کتابخانه فدک

دانلود رایگان کتاب و کتاب صوتی از کتابراه

https://www.ketabrah.ir

معرفی کتاب صوتی دستورالعمل عمومی پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونای جدید (کوئید 19)

کتاب صوتی دستورالعمل عمومی پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونای جدید (کوئید 19) نوشته جانگ ون هونگ، شما را با علائم این ویروس و راه‌های جلوگیری و پیشگیری از ابتلا به آن آشنا می‌کند.

ویروس کرونا چیست؟

سازمان بهداشت جهانی از این ویروس به عنوان 2019-nCov یاد کرده است که در آن n به معنای جدید و CoV به معنی ویروس تاجی است. به طور کلی این ویروس نیز شبیه سندروم حاد تنفسی که سارس نامیده می‌شود است، اما به هیچ وجه یکسان نیستند.

منشأ آلودگی و راه‌های انتقال ویروس کرونا چیست؟

منشأ آلودگی که تاکنون مشاهده شده، عمدتاً بیماران مبتلا به این ویروس هستند. اما لازم است بدانید که فرد ناقل بدون علامت بیماری نیز می‌تواند منبع عفونت باشد.

این ویروس می‌تواند از شخصی به شخص دیگر منتقل شود، شیوع از طریق ترشحات مجرای تنفس (با سطوح یا فرد به فرد) از مهم‌ترین عوامل انتقال ویروس‌اند. همچنین انتقال از راه ذرات هوا نیز یکی دیگر از راه‌های انتقال این ویروس است.

چه افرادی بیشتر مستعد ابتلا به این ویروس هستند؟

ویروس کرونا به طور کلی در تجمعات به راحتی انتقال می‌یابد. عوارض ابتلا به این بیماری در افراد مسن و کسانی که مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند، شدیدتر است. کودکان و نوزادان نیز در خطر ابتلا به این ویروس مرگبار هستند.

بیماری کوئید 19 چه علائمی دارد؟

این بیماری عمدتاً با تب، خستگی و سرفه خشک بروز می‌یابد. تعداد کمی از بیماران نیز علائمی مانند گرفتگی بینی، آبریزش بینی و اسهال دارند. همچنین در برخی از بیماران فقط تب و خستگی خفیف بروز پیدا می‌کند. بیمارانی که این بیماری در آنها شدت می‌یابد، پس از گذشت یک هفته دچار مشکل تنفسی می‌شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۹ ، ۰۹:۴۹
کتابخانه فدک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۹ ، ۱۲:۴۶
کتابخانه فدک

حادثه‌ها خاطره‌ها را جاودان می‌کنند و خبرها را عناصرش. اما گذر زمان از یادها و خاطره ها پاک می‌کند چه چیزی در چه زمانی و کجا و چرا اتفاق افتاده است...

عده ای همواره مدافع خاک و جان ملت هستند. رنگ لباس هایشان فرق میکند؛ محل خدمت هایشان متفاوت است و ماموریت کاریشان هم فرق می‌کند... رنگ لباس ها متغیر است اما اهداف مشترک دارند و با اعتقاد قلبی و از صمیم دل انجام وظیفه می کنند .

با درنگی کوتاه می توان به نکاتی مهم اشاره کرد:


۱: سرباز وطن؛ سرباز است برایش فرق نمی کند در مرز خاکی باشد با آبی؛ از حریم هوایی دفاع می کند یا حرمت زمینی؛ مرز جغرافیایی را مرزبانی می کند یا مرز اعتقادی؛ مدافع سلامتی است یا مدافع مردم مصیبت زده.
۲: سیل و زلزله و بیماری که می آید و روزگار عادی زندگی با  بلای طبیعی را همان  تنها سرباز وطن را بیدار نگه می دارد روز و شب یکی می شود شادی و غمش را در پشت دیوار خانه می گذارد و با خود به محل خدمت نمی برد؛ به دور از منت و بی توقع خدمت می کند ...
۳: همان سرباز وطن برایش فرقی ندارد سرباز صفر است یا سردار؛ پرستار است با پزشک؛ جهادگر است یا جهادی؛ جهاد می کند؛ کارمند دولت است یا نیروی آزاد. وقتی قرار است سرباز باشد و سربازی کند کارش را انجام می دهد، دل به دریا می سپارد و خطر را به جان می خرد. به هر جا می رود؛ مرگ در هنگام انجام وظیفه را افتخار می داند و حکم شهید پیدا می کنند.

دور از مقام و منصب سربازی می کند گاهی در این سوی مرزهای سرزمین گاهی آن سوی مرزهای جغرافیایی؛ زمانی برای حفظ سلامت؛ دوره ای برای حفظ امنیت؛ جسمش می شود معبر عبور؛گ روهان میرود گردان می آید؛ هرگز اخم نمی کند اما این نکته برای ما جالب است.

سیل می آید یا زلزله بمب باران می شود با حمله؛ بیماری واگیردار و کشنده می آید یا سختی زود گذر فقط در حریم خانه می مانیم سرمای زمستان و گرمای تابستان تنها برای ما اهمیت دارد یخچال خانه برای اهل منزل پر باشد... بقیه مردم فدای سر اهل منزل می شوند. به همین راحتی و تنها با گذر زمان تنها زمان و مکان اتفاق را یادآوری می کنیم مانند همان نیم روز پر اضطراب پایتخت و حضور داعش در تهران یا زمزمه آمدن شأن به نزدیکی مرزهای ایران اسلامی یا همین ایام که تلاش تیمی از سربازان سپید پوش بیمارستان ها پزشکان و پرستاران مهربانی که شاید مدتهاست نتوانسته اند به خانه بروند و از اهل منزل دلجویی کنند و چه بسا آن قدر درگیر این کرونا شده اند که خود را در معرض ابتلا قرار داده باشند. رحم کردن را چه زمانی باید بیاموزیم اگر رحم نکنیم رحم نمی بینم.

دستور ساده است به شرط آنکه باور کنیم همین بیماری سخت در چند قدمی ما دست و پا می‌زند، از کنار منزل و محل کارمان رد می شود و کافی است یک نفر از عزیزان مان درگیر این بلا شود تا تمام تلاش ها را از نزدیک ببیند و تلاش کند تا راهی برای رهایی بیابد اما  افسوس که انسانیت را باید در تمام مرحله های زیستن مشق کرد و عشق به وطن و خاک و ناموس را در همیشه ایام عاشقانه تمرین کرد نه تنها در روزهای سخت ...‌

سختی ها می اید تا به ما بیاموزد:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۹ ، ۱۳:۴۹
کتابخانه فدک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۹ ، ۱۳:۴۰
کتابخانه فدک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۹ ، ۰۰:۴۶
کتابخانه فدک