ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ
کتابخانه فدک در ساختمان استیجاری به متراژ 125 متر ،دارای سالن مطالعه ،اتاق مجزاء بخش کودک و بخش مرجع می باشد.
سال تاسیس:1392
جلد منابع: 6454
دارای اینترنت ADSL پرسرعت مجزا برای اعضا.
روزهای مراجعه به کتابخانه فدک فیض آباد،به شرح زیر می باشد.
خانم ها: روزهای زوج - شیفت بعدازظهر
آقایان: روزهای فرد - شیفت صبح
آدرس کتابخانه:همدان- فامنین- فیض آباد
ارتباط با کتابخانه فدک
081-36868237

بایگانی
نویسندگان

۵۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

ایام محرم،آغاز عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و 72 یار وفادارش تسلیت باد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۹ ، ۱۳:۲۹
کتابخانه فدک

کتاب قهرمان درونت را کشف کن
نویسنده کتاب راندا برن. سفر شگرف و شجاعانهبر روی این کره خاکی که سبب تحول زندگی تنی از چند از افراد تاریخ شده است را روایت می کند. نکته خاصی درباره ی شما وجود دارد. شما به این دنیا  آمده اید تا انسانی صالح باشید و کاری شگفت انگیز انجام دهید. سفری وبژه وجود داردکه شما باید گام برداشتن درآن زمینه را برعهده بگیرید و آن را به نتیجه برسانید. کتاب قهرمان درونت را کشف کن درباره همان سفری استو به شما نشان می‌دهد که می توانید قهرمان دنیای خودتان باشید در این کتاب بیان شده که شما باید موقعیتی را تصور کنید که به سوی  آن پیش می روید سعی کنید تصویری شفاف را در این باره در ذهنتان بیافرینید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۹ ، ۱۴:۵۳
کتابخانه فدک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۹ ، ۱۷:۵۷
کتابخانه فدک

پرواز تا بی‌نهایت سرگذشت‌نامه شهید سرلشگر خلبان عباس بابایی
 نویسنده:علی اکبر، سید حکمت قاضی میرسعید، محمد طاهری آذر، رحمت‌الله سلمان ماهینی
تعداد صفحات: ۲۷۰ صفحه
موضوع کلی:  سرگذشت‌نامه

 چکیده: این کتاب در سه فصل «کودکی تا انقلاب»، «انقلاب تا رشادت» و «رشادت تا شهادت» به زندگانی، رشادت‌ها و محسنات ا خلاقی شهید بابایی، اعم از تواضع، دینداری، بی ریایی و … از زبان همسر، مادر، نزدیکان و همکاران نظامی و غیرنظامی می‌پردازد. از ویژگی‌های برجسته کتاب یاد شده، موجز و مفید بودن حکایت‌های متن است که مخاطب را با تنوع روبه‌رو می‌کند. سرلشکر شهید عباس بابایی، در مردادماه سال ۱۳۶۶ – مصادف با عید قربان – و در ۳۷ سالگی، در حین یک عملیات برون‌مرزی به شهادت رسید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۹ ، ۱۲:۳۴
کتابخانه فدک

معرفی کتاب  شادمانی درونی اثرمارتین سلیگمن و ترجمه دکتر مصطفی تبریزی و رامین کریمی و   علی نیلو فری است. روانشناسی مثبت گرا  در خدمت خشنودی پایدار موضوع کتاب شادمانی درونی است. این کتاب دارای سه بخش و 13فصل است  و توسط انتشارات دانژه منتشر شده. در مقدمه کتاب شادمانی گفته شده روانشناسی مثبت گرا سه ستون دارد. نخست مطالعه‌ی هیجان مثبت‌‌‌؛ دوم مطالعه. خصوصیات  مثبت و مهم تر از همه قابلیت هاو فضلیت ها و همچنین توانایی های مانند هوش و عدالت. به ورزش‌‌ ‌‌؛ سوم مطالعه نهاد های مثبت از قبیل دموکراسی؛ خانواده های نیرومند جستجوی آزاد است که از فضلیت ها حمایت می کند و آنها هم به نوبه. خودحامی هیجانات مثبت هستند. این کتاب چگونه روانشناسی راه  خود گم کرد و من راه خود را یافتم. چرا زحمت شاد بودن را به خو بدهیم وآیا می توان به نحوه پایداری خود را شادتر کرد احساس مثبت و منش. مثبت رضایت ر مورد گذشته و خوش بینی درباره. اینده و شادی درزمان حال عنوان سر فصل هایی است  که دراین کتاب آورده شده. بعد سلیگمن در فصل دوازده که فرزند پروری نام دارد بیان. می کند که هیجان مثبت در بچه های خردسال بسیار زیاد است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۹ ، ۱۲:۳۰
کتابخانه فدک

غدیر در لغت به معنای آبگیر است؛ گودالی در بیابان که آب باران در آن گرد آید. در میان راه دو شهر بزرگ دنیای اسلام، مکه و مدینه، محلی است به نام «جُحفه» که در زمان رسول گرامی اسلام (ص) ، کاروانیان حج گذار در آنجا از هم جدا می‌شدند و به طرف دیار خود می‌رفتند. در این محل، غدیر خم جای دارد. علت نام گذاری این غدیر به خم، آن است که آبگیر آنجا به شکل خُمِ رنگرزان بوده و برخی قبایل صحرایی، گاه جامه‌ های رنگ کرده خود را در این آبگیر می‌ شسته ‌اند.

خلاصه واقعه غدیر خم

در سال دهم هجرت، رسول خدا (ص ) به حج رفت و احکام آن را به مردم آموزش داد. به هنگام بازگشت از مکه، در استراحتگاه جُحفه و در غدیر خم، به امر خدا مردمان را گرد آورد و در آن مجمع سترگ، امام علی علیه السلام را به جانشینی خود به آنان شناساند و فرمود: «هر کس من مولای اویم، علی مولای اوست». البته جانشینی علی علیه السلام سال‌ها پیش در مکه و در جمع خاندان هاشم انجام گرفته بود، ولی در غدیر، به اطلاع عموم رسید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۹ ، ۱۲:۴۵
کتابخانه فدک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۹ ، ۱۲:۱۰
کتابخانه فدک

میلاد امام دهم ،علی النقی امام هادی (ع) مبارک باد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۹ ، ۱۰:۵۴
کتابخانه فدک

10 راهکار خوب برای جذب کودکان و نوجوانان به نماز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۹ ، ۲۲:۲۰
کتابخانه فدک

هشت فضیلت و مناسبت در هفته امامت و ولایت

حادثه غدیر، اعطای انگشتر به فقیر توسط امیرمومنان در حال رکوع، روز مباهله، معجزه بساط، لیله المبیت و نزول سوره «هل اتی» از جمله رویدادهای این هفته هستند.

مناقب و فضایلی چند از امیرالمومنین (ع) به مناسبت های مختلف و در سال های متفاوت به وقوع پیوسته، ولی از حیث ماه و روزها در یک مقطع زمانی خاص قرار دارند و با عید غدیر همزمان شده اند که یک هفته را از هجدهم تا بیست و پنجم ماه ذیحجه شامل می شوند. این هفته را هفته ولایت و امامت نام نهاده اند. بارزترین این فضایل، هشت فضیلت هستند، که هفت مورد آن را به عنوان هفته ولایت و امامت انتخاب نموده اند تا به هر روز یک فضیلت اختصاص یابد.

▪️هجدهم ذیحجه:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۹ ، ۲۲:۱۸
کتابخانه فدک