ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ
کتابخانه فدک در ساختمان استیجاری به متراژ 125 متر ،دارای سالن مطالعه ،اتاق مجزاء بخش کودک و بخش مرجع می باشد.
سال تاسیس:1392
جلد منابع: 7061
دارای اینترنت ADSL پرسرعت مجزا برای اعضا.
روزهای مراجعه به کتابخانه فدک فیض آباد،به شرح زیر می باشد.
خانم ها: روزهای زوج - شیفت بعدازظهر
آقایان: روزهای فرد - شیفت صبح
آدرس کتابخانه:همدان- فامنین- فیض آباد
ارتباط با کتابخانه فدک
081-36868237

بایگانی
نویسندگان

نام کتاب : زندگینامه امام خمینی (ره) براساس اسناد و خاطرات و خیال

ناشر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)

نویسنده سید علی قادری

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 462

کتاب داستانیِ «خمینی، روح‌الله»، تا سالهای سال تنها زندگینامه قابل توجه و خوش‌خوان درباره امام خمینی بوده است. این کتاب، نوشته آقای سیدعلی قادری و چاپِ انتشارات عروج است. همانطور که روی جلد کتاب تاکید شده، این زندگینامهِ داستانی، با آمیزه‌ای از «اسناد و خاطرات و خیال» به رشته تحریر در آمده است. بنابراین، جدای از اتقان سندی و تاریخی که کوشیده شده با تکیه بر منابع دست اول تامین بشود، نویسنده کتاب با قلم توانا و زیبای خود توانسته خلاهای زمانی اثر را با تخیل‌های ضابطه‌مند خود کامل کند.

کتاب خمینی روح‌الله، قرار بوده که همه دوران حیات امام را به مثابه یک زندگی‌نامه داستانیِ مفصل به نگارش درآورد اما متاسفانه تنها یک جلد از این کتاب منتشر شده است که وقایع حد فاصل تولد تا ازدواج امام با خانم خدیجه ثقفی را در بر می‌گیرد. با این حال، جذابیت کتاب به حدی هست که همین یک جلد که خود بیش از چهارصد صفحه می‌باشد نیز انتظارات مخاطبان را برآورده کند.

 

* بخشی از کتاب:

[آغاز شاگردی امام نزد آیت‌الله شاه‌آبادی]

وقتی به آن سالها نظر کنیم، چشم در قامت مردی بلندبالا و لاغر اندام می‌افتد که به مانند همه آدمهای دیگر راه می‌رود، عذا می‌خورد، بر صورت محارم خود بوسه می‌زند و گاه سحر به حمام می‌رود تا با طهارت نماز بگذارد. اما اگر توان باشد که به قلبش رویم، اقیانوسی پرتلاطم است که کثرت را می‌بیند و آوای پرآوازه وحدت را از لبان کثرت می‌شنود. با وحدت در می‌آمیزد و از امواج خروشان خویش ندای اناالحق می‌شنود... او شاگردان خود را، خود برمی‌گزیند... اکنون همان سالهایی است که روح‌الله، درس خارج فقه را نزد آیت‌الله حائری فرا می‌گیرد اما پیش از آنکه استاد بیاموزاند او خود می‌آموزد. چرا که آن مرد بلندبالا که نام مقدسش محمدعلی است و بدان جهت که در محله شاه آباد تهران خانه‌ای خریده به شاه‌آبادی ملقب شده خود را بر استادی عرفان نظری این جوان شیدا برگزیده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۳/۱۶
کتابخانه فدک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی