ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ
کتابخانه فدک در ساختمان استیجاری به متراژ 125 متر ،دارای سالن مطالعه ،اتاق مجزاء بخش کودک و بخش مرجع می باشد.
سال تاسیس:1392
جلد منابع: 7061
دارای اینترنت ADSL پرسرعت مجزا برای اعضا.
روزهای مراجعه به کتابخانه فدک فیض آباد،به شرح زیر می باشد.
خانم ها: روزهای زوج - شیفت بعدازظهر
آقایان: روزهای فرد - شیفت صبح
آدرس کتابخانه:همدان- فامنین- فیض آباد
ارتباط با کتابخانه فدک
081-36868237

بایگانی
نویسندگان

نام کتاب : کلیدهای مقابله با اضطراب در کودکان و نوجوانان

نویسنده کتاب : کاتارینا ماناسیس

مترجم : فرناز فرود

انتشارات صابرین و در سال 1383 در تهران به چاپ رسیده است

تعداد صفحه : 204

این کتاب برای پدر و مادرهای همه کودکانی نوشته شده است که حساس هستند؛ چه کم، چه متوسط، چه شدید. اگر فرزندتان فقط به حساسیت کمی دچار است امکان دارد فقط راهنماییهای همین کتاب برایتان کافی باشد. اگر ناراحتی فرزندتان شدیدتر است، این کتاب می‌تواند در کنار درمان تخصصی، مفید باشد. دست کم این کتاب به شما اطلاعاتی می‌دهد تا بهتر بتوانید از خدمات بهداشت روانی برای فرزند مضطرب خود، بهره بگیرید

نگرانیهای دوران کودکی، آنقدرها که قبلاً تصور می شد، گذرا یا بی خطر نیست. کودکان مضطرب، چون نمی توانند به خوبیِ سایر کودکان از عهده کارهایشان بر آیند، نگران می شوند و این حالت، بر اعتماد به نفس آنها تاثیر درازمدتی می گذارد. اغلب به پدر و مادرهایی که می کوشند تا به این کودکان کمک کنند، گفته می شود که مسئله را زیادی بزرگ می کنند یا بیش از حد مواظب فرزندانشان هستند؛ به خصوص وقتی کودک رفتار بدی نداشته باشد و جلب توجه نکند. حتی ممکن است برخی افراد متخصص هم با اضطرابهای دوران کودکی آشنا نباشند و در نتیجه، ناراحتی را درست تشخیص ندهند و درمان موثری نکنند.
پدر و مادرهای کودکان مضطرب، به منابع اطلاعاتی اندکی دسترسی دارند. کتابهایی که درباره کنترل رفتار نوشته شده، تا حدی مفید است، اما شیوه های ارائه شده را باید در مورد کودکان مضطرب، به شکلی تعدیل یافته به کار برد. کتابهای مربوط به اختلالهای ناشی از اضطرابِ بزرگسالان نیز اطلاعات نسبتا مفیدی در بر دارند، اما اصولی که در آن کتابها شرح داده می شود، به طور قطع برای بزرگسالان طراحی شده و ممکن است نتوانید آنها را به سادگی برای کودکان به کار ببرید این کتاب به پدرها،مادرها و آموزگاران  و تمامی افرادی که با کودک مضطرب یا حساس کار می کنند کمک می کند که با آسودگی خیال بیشتری آنرا به کار بگیرند.
تردیدی نیست که می توانیم به کودکان مضطرب کمک کنیم تا مسائلشان را حل کنند. پدر و مادرها نقش مهمی در این میان دارند. راههای یاری رساندن به فرزندان، برای روبه رو شدن با اضطراب و برطرف کردن آن، ساده است و به هیچ نوع آموزش قبلی نیاز ندارد. علاوه بر این، در مورد فرزندتان، هیچ کس کارآزموده تر از شما نیست. پژوهشها نشان داده اند که وقتی کودکان مضطرب، بدون همکاری پدر و مادرشان، تحت درمان متخصصین قرار می گیرند، به دشواری می توانند مهارتهایی را که برای سازگار کردن خود با این مشکل می آموزند، در خارج از مطب روان درمانگر به کار ببرند.معرفی کتاب توسط مجتبی حمیدی کتابدار و مسئول کتابخانه فدک صورت پذیرفته است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۰۱
کتابخانه فدک

نظرات  (۱)

۰۱ تیر ۰۰ ، ۲۲:۰۲ دکتر دارایی

جناب آقای مهندس حمیدی،تشکر ویژه از زحمات جنابعالی بخاطر بارگزاری مطالب مفید و کاربردی

پاسخ:
سلام - خواهش میکنم آقای دکتر
وظیفه هستش

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی