ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ
کتابخانه فدک در ساختمان استیجاری به متراژ 125 متر ،دارای سالن مطالعه ،اتاق مجزاء بخش کودک و بخش مرجع می باشد.
سال تاسیس:1392
جلد منابع: 7061
دارای اینترنت ADSL پرسرعت مجزا برای اعضا.
روزهای مراجعه به کتابخانه فدک فیض آباد،به شرح زیر می باشد.
خانم ها: روزهای زوج - شیفت بعدازظهر
آقایان: روزهای فرد - شیفت صبح
آدرس کتابخانه:همدان- فامنین- فیض آباد
ارتباط با کتابخانه فدک
081-36868237

بایگانی
نویسندگان

* بمناسبت بزرگداشت بوعلی سینا و روز پزشک
ابوعلی حسین بن عبدالله بن سینا، ‌که در اروپای سده‌های میانه به شهریار پزشکان مشهور شده بود، یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان و دانشمندان همه‌‌ی دوران‌ها به شمار می‌آید. هر چند کتاب سترگ قانون در پزشکی نام وی را به عنوان پزشکی بزرگ در یادها مانگار کرده، وی دستاوردهای مهمی در زمینه‌ی فلسفه و شاخه‌های گوناگون علوم طبیعی، از جمله زیست‌شناسی، زمین‌شناس، هواشناسی و مکانیک و حتی رشته‌های به ظاهر نویی چون زبان‌شناسی داشته است. از این رو، می‌توان او را اثرگذارترین شخصیت علمی هزاره‌ دوم میلادی نامید.
اکنون انتشارات فاطمی به ترجمه‌ی‌‌ کتابی درباره‌ی‌ ابن سینا همت گمارده است که انتشارات «روزن سنترال» در سال 2006 میلادی منتشر کرد. این کتاب به معرفی زندگی و دستاوردهای علمی ابن سینا به عنوان شهریار پزشکان و فیلسوف بزرگ مسلمان می‌پردازد. این کتاب را حسن سالاری ترجمه کرده و یونس کرامتی، پژوهشگر تاریخ علم، ویرایش علمی آن را برعهده داشته است.

  مترجم با راهنمایی ویراستار علمی مطالب کوتاهی را درون کادرهایی جدا از متن به آن افزوده تا فهم مطالب کتاب برای خوانندگان نوجوان آسان‌تر شود. برای مثال، نویسنده‌‌ی‌ کتاب در جایی به نقش پزشکان گندی‌شاپوری (جندی‌شاپور) در پی‌ریزی پایه‌های پزشکی دوره‌‌ی اسلامی اشاره کرده است. مترجم با راهنمایی ویراستار کادری با عنوان «کهن‌ترین بیمارستان جهان» افزوده و در آن توضیح داده است که این بیمارستان چگونه پدید آمد و چه نقشی در پیشرفت دانش پزشکی داشت.
در مقدمه‌ کتاب «ابن سینا شهریار پزشکان» چنین آمده است: «ابن سینا بیش‌تر برای دستاوردهای پزشکی و سهمی که در پیشرفت این شاخه از دانش داشت، در یادها مانده است. کتاب ماندگار او به نام قانون در پزشکی بزرگ‌ترین کتاب پزشکی به شمار می‌آید که تا کنون نوشته شده است. این دانشنامه‌ی‌ یک میلیون واژه‌ای نه فقط به شیوه‌ای روشمند و سازمان‌یافته همه‌ی‌ دانش پزشکی شناخته شده تا روزگار نویسنده‌اش را در خود دارد، بلکه تجربه‌ها و کشف‌های خود ابن سینا به عنوان پزشکی آگاه و کارآزموده نیز در آن آمده است.»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۰۱
کتابخانه فدک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی