ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ
کتابخانه فدک در ساختمان استیجاری به متراژ 125 متر ،دارای سالن مطالعه ،اتاق مجزاء بخش کودک و بخش مرجع می باشد.
سال تاسیس:1392
جلد منابع: 7061
دارای اینترنت ADSL پرسرعت مجزا برای اعضا.
روزهای مراجعه به کتابخانه فدک فیض آباد،به شرح زیر می باشد.
خانم ها: روزهای زوج - شیفت بعدازظهر
آقایان: روزهای فرد - شیفت صبح
آدرس کتابخانه:همدان- فامنین- فیض آباد
ارتباط با کتابخانه فدک
081-36868237

بایگانی
نویسندگان

داستان‌هایی از زندگانی معصومین علیهم السلام (جلدهای هفتم و نهم و یازدهم)؛ پدیدآور: مجید ملامحمدی؛ ناشر: مسجد مقدس جمکران

مجموعه داستان‌هایی از زندگانی معصومین علیهم السلام، قصه‌هایی کوتاه و جذاب برگرفته از تاریخ زندگی حضرات معصومین است، داستان‌هایی واقعی که به شناخت بهتر کودکان از ائمه علیهم السلام کمک می‌کند. جلدهای هفتم و نهم و یازدهم این مجموعه به ترتیب داستان‌هایی از زندگانی امام باقر و امام کاظم و امام هادی علیهم السلام را نقل کرده است. مخاطب از لطافت طبع کلمات و متن‌ زیبا و شاعرانۀ آن بر سر ذوق می‌آید و در دام گیرایی زبان و کلام آن می‌افتد.
«باد هوهو کرد، کوکو کرد. به دشت آمد. روی سبزه‌ها غَلت خورد. لب چشمه نشست. به موهای چشمه شانه کشید. خندید و گفت: آهای پیرمرد دنبال چه می‌گردی؟» این قطعه‌ای کوتاه از یکی از داستان‌ها به نام "دفعه‌ی بعد نامه بنویس" از همین مجموعه است.

داستان‌های این مجموعه سرشار از نکات آموزنده، به ویژه در حوزه اخلاق و سبک‌زندگی است، ضمن آن‌که کودک را از برخی ازمهم‌ترین اتفاق‌های تاریخ زندگی امامان علیهم السلام آشنا می‌کند. تصاویر رنگی این کتاب به ویژه برای مخاطب کودک بسیار جذاب است.
به عنوان نمونه در جلد نهم که درباره زندگی امام کاظم علیه السلام است داستان‌هایی با پیام‌های اخلاقی در موضوعاتی چون تواضع مسئولان حکومتی با مردم، صله رحم، احترام به سالخوردگان و داستان‌هایی در موضوع تاریخ زندگی امام کاظم علیه السلام، علم امام، سیره عبادی حضرت و چگونگی شهادتشان روایت شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۲۴
کتابخانه فدک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی