ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ
کتابخانه فدک در ساختمان استیجاری به متراژ 125 متر ،دارای سالن مطالعه ،اتاق مجزاء بخش کودک و بخش مرجع می باشد.
سال تاسیس:1392
جلد منابع: 6454
دارای اینترنت ADSL پرسرعت مجزا برای اعضا.
روزهای مراجعه به کتابخانه فدک فیض آباد،به شرح زیر می باشد.
خانم ها: روزهای زوج - شیفت بعدازظهر
آقایان: روزهای فرد - شیفت صبح
آدرس کتابخانه:همدان- فامنین- فیض آباد
ارتباط با کتابخانه فدک
081-36868237

بایگانی
نویسندگان
۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۴۸

معرفی کتاب سرباز کوچک امام

نام کتاب:سرباز کوچک امام

ناشر کتاب : پیام آزادگان
سال نشر: 1391
تعداد صفحات:925

معرفی کتاب:
کتاب «سرباز کوچک امام» روایتی از خاطرات آزاده «مهدی طحانیان» از کودکی تا امروز می‌باشد.
کتاب «سرباز کوچک امام» ماحصل بیش از 350 ساعت مصاحبه «فاطمه دوست‌کامی» با «مهدی طحانیان» است که به بیان اتفاقات ریز و درشت زندگی طحانیان پرداخته است.
اتفاق‌های خواندنی و جذابی که در بسترهای متفاوتی روی می‌دهد و ذهن خواننده را به طرز ماهرانه‌ای به همراهی خویش دعوت می‌کند. ناب‌ترین بخش این خاطرات مربوط به سال‌های طولانی‌ای است که راوی در اردوگاه‌های نگهداری اسرای ایرانی در عراق سر می‌کرده است.
مهدی طحانیان، به عنوان جوان‌ترین اسیر جنگی در زمان اسارتش به شدت کانون توجه بعثی‌ها بوده و به طبع آن شاهد ماجراهای تلخ و شیرینی است که در نوع خویش کم‌نظیر هستند. نقطه اوج این اتفاق‌ها ماجرای امتناع او از مصاحبه با «نصیرا شارما» خبرنگار هندی بی‌حجاب است.
چنین تصمیمی در شرایط وحشتناک و خفقان‌آور اسارت که جسارت بی‌مثالی می‌طلبید، توسط نوجوانی گرفته می‌شود که خود را سرباز و مطیع اوامر رهبرش می‌داند. زندگی اسارتی و ابتکارات ریز و درشتش، روابط و علقه‌های به وجود آمده میان او و رفقای دربندش، حوادث متفاوتی که حین اسارت بر اردوگاه‌ها سایه انداخته، تنها بخشی از فصول کتاب «سرباز کوچک امام» است.
این اثر به زعم کارشناسان حوزه ایثار و مقاومت، جامع‌ترین کتاب خاطره‌نگاری به لحاظ حجم و محتوا در عرصه «اسارت» و «فرهنگ ایثار و مقاومت» به شمار می‌رود.
فاطمه دوست‌کامی، مؤلف کتاب «سرباز کوچک امام» با دقت و ظرافت، حساسیت‌های موجود در خاطرات مهدی طحانیان را درک کرده و با رعایت اصول مختلف حرفه‌ای چون سیر زمانی، فضاسازی و شخصیت‌پردازی این مکان را به خواننده این اثر می‌دهد تا پا فراتر از روزها و شب‌های رفته بر این خاطرات بگذارد و بدون واسطه خود را در صفحه صفحه این کتاب همراه راوی ببیند.
تولد «سرباز کوچک امام» به عنوان نخستین اثر تولیدی بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تائید ایشان بر تولید آثاری از این دست در حوزه اسارت در جمع آزادگان عزیز در مرداد سال گذشته، اتفاق خوشایندی در عرصه خاطره نگاری دفاع مقدس است که مشتاقان و علاقه‌مندان به موالید این حوزه را به آینده این ژانر امیدوارتر از قبل می‌کند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۳۱
کتابخانه فدک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی