ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ
کتابخانه فدک در ساختمان استیجاری به متراژ 125 متر ،دارای سالن مطالعه ،اتاق مجزاء بخش کودک و بخش مرجع می باشد.
سال تاسیس:1392
جلد منابع: 7061
دارای اینترنت ADSL پرسرعت مجزا برای اعضا.
روزهای مراجعه به کتابخانه فدک فیض آباد،به شرح زیر می باشد.
خانم ها: روزهای زوج - شیفت بعدازظهر
آقایان: روزهای فرد - شیفت صبح
آدرس کتابخانه:همدان- فامنین- فیض آباد
ارتباط با کتابخانه فدک
081-36868237

بایگانی
نویسندگان
۰۵ تیر ۹۵ ، ۱۷:۵۴

دومین نشست کتابخوان

دومین نشست کتابخوان در کتابخانه عمومی فدک برگزار شد.

*کتاب:  تربیت فرزند از نظر اسلام  * نویسنده: حسین مظاهری * معرفی‌کننده:  مجتبی حمیدی

* ناشر:  بین الملل* سال نشر:  1381     *موضوع: دین

متن معرفی : این کتاب مجموعه سخنرانی های آیت الله مظاهری است در رمضان سال 1364 که در مورد تربیت فرزند بیان شده است. با توجه به اینکه مخاطب این سخنرانی ها عموم مردم بوده اند لذا ایشان از اصطلاحات علمی کمتر استفاده کرده اند. اما در هر صورت از نظر محتوایی بسیار مفید است
این کتاب از 25 درس تشکیل شده که عبارتند از: اهمیت تربیت اولاد، تربیت اولاد وظیفه سنگین والدین، قانون وراثت، شرکت شیطان، درباره انعقاد نطفه، مراقبتهای هنگام بارداری، تأثیر شیر مادر، لزوم محبت در خانه ، محبت یابی در کودک، فطرت خداجویی، عزت از آن کیست؟ تعلیم و تعلم اولاد در اسلام، دنباله تعلیم و تعلم اولاد در اسلام، وظائف پدر و مادر نسبت به کودک، علی(ع)/ علت مبقیه اسلام، عنایت در تهذیب نفس فرزندان، وظیفه پدر و مادر در تأدیب فرزندان، ادب فرزندان در کردار، سعادت هر انسان مرهون کار است، آداب رفاقت، تربیت فرزندان از نظر عمل و قانون وراثت

استفاده فراوان از داستانهای تاریخی و استناد به آیات و روایات، بر غنا و جذابیت مطالب این سلسله بحثها افزوده است

 

*کتاب:  قصه ماهمین بود  * نویسنده: محمدمیرکیانی * معرفی‌کننده: داود کرمی

* ناشر: محراب قلم  * سال نشر: 1394      *موضوع: رمان/ ادبیات

متن معرفی: مجموعه شش جلدی قصه ما همین بود با قصه هایی از ادبیات کهن و عامیانه ایرانیبه شما قصه و حکایت می گوید.در این کتاب ها شما فقط قصه و حکایت نمی خوانید بلکه با زبان شیرین فارسی بیشتر آشنا و همنشین می شوید و از این ها مهم تر از زندگی مردم ایران در روزگاران گذشته بیشتر و بهتر می دانید.

سال ها پیش که پدربزرگ ها و مادربزرگ ها بچه ها را پای کرسی جمع می کردند و برایشان قصه می گفتند آخر کار نفسی می کشیدند و می گفتند:قصه ی ما به سر رسید کلاغه به خانه اش نرسید. یا می گفتند:بالا رفتیم هوا بود، پایین آمدیم زمین بود، قصه ی ما همین بود..

*کتاب:  پسران گل(رمان)  * نویسنده: فریبا کلهر* معرفی‌کننده: امیرمحمد رمضانی

* ناشر:  آموت * سال نشر:  1391 *موضوع: رمان/ادبیات

متن معرفی : این رمان که فضای رخداد آن به سال‌های پایانی دفاع مقدس و بازگشت آزادگان باز می‌گردد، داستان رزمنده فوتبالیستی را روایت می‌کند که که پس از بازگشت از اسارت به دلیل جانبازی و از دست دادن یک پا قادر به بازی‌ کردن نیست؛ در حالی که پسرش در رویای آمدن پدر و پذیرش مربیگری تیم فوتبال محله به سر می‌برد. پس از بازگشت پدر، پسر که از وضعیت پدش ناخرسند است، از معرفی او به تیم محله سر باز می‌زند و در ادامه پدر به خواست تیم دیگری که رقیب تیم پسرش نیز هست، به مربیگری در آن تیم می‌پردازد و شرح رقابت این دو تیم در ادامه داستان را به جلو می‌برد.

 

*کتاب:اخلاق در خانه * نویسنده: حسین مظاهری   * معرفی‌کننده: علی حمیدی * ناشر: اخلاق  * سال نشر:  1389     *موضوع: دین 

متن معرفی:

مطالب این کتاب، مجموعه سخنرانی های آیت الله مظاهری در رمضان سال 1409 (1368 ) است که بعد از نماز ظهر و عصر در مصلای قدس قم با عنوان ( اخلاق در خانه ) برگزار می گردید. با توجه به استقبال مردم، این بحثها به صورت کتاب با همین عنوان چاپ گردیده است.
با توجه به اینکه مخاطب این سخنرانی ها عموم مردم بودند ، ایشان از اصطلاحات علمی کمتر استفاده کرده اند. اما در هر صورت از نظر محتوایی بسیار غنی و مفید است. استفاده از داستانهای تاریخی ، استناد به آیات و روایات بر غنا و جذابیت مطالب این سلسله بحثها افزوده است. از سوی دیگر نگرش اخلاقی سخنران در جای جای کتاب خود را نشان می دهد.
مطالب کتاب با یک سری بحثهای مقدماتی مانند انسان شناسی از دیدگاه اسلام آغاز می شود. سپس در فصل بعدی در مورد ازدواج و موانع آن سخن می گوید. سپس در فصلهای بعدی نقش ازدواج در مسیر کمال انسان را مطرح می نماید. سپس به ذکر پاره ای از دستورات اخلاقی به زوجین می نماید که البته چندین جلسه را به خود اختصاص می دهد. از جمله این دستورات، محبت ، گذشت، پرهیز از سوءظن، پرهیز از تبعیض، عدم دخالت در زندگی زوجهای جوان و ... است. این کتاب بحثی را هم در مورد تعدد زوجات مطرح می نماید و مورد بررسی قرار می دهد.

 

*کتاب: دقایقی باقرآن   * نویسنده:  محسن قرائتی* معرفی‌کننده: بهنام حمیدی

* ناشر: مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن  * سال نشر:  1375     *موضوع: دین

متن معرفی: کتاب دقایقی با قران کتابی جامع که براساس تفسیر سوره نور به مباحث اعتقادی پاسخ می دهد.در این کتاب اشاره به صله رحم وسرزدن به کسانیکه حقی به گردن ما دارند از نظر قران اشاره شده فضیلتو برکات قران و روزه و همچنین به واجبات و محرمات از نظر قران اشاره و پاسخ داده شده است.

در بخش دوم این کتاب به سوالهایی پاسخ داده شده که اصل و اساس بندگی را نسبت به خداوند بزرگ محترم شمرده وعوامل موثر در این رابطه رابیان کرده است.

.

*کتاب:  روان درمانی نوجوانان  * نویسنده:  آرتور جانگسما * معرفی‌کننده: مصطفی حمیدی

* ناشر: رشد  * سال نشر:   1386    *موضوع: علوم کاربردی

متن معرفی : نویسندگان در کتاب حاضر تلاش کرده‌اند تا شایع‌ترین و مهم‌ترین مشکلات دوره‌ی نوجوانی را شناسایی کرده و سپس با بیان تعریف جامعی از آن‌ها، هدف‌های بلندمدتی را برای درمان آن‌ها پیشنهاد کنند. در این راستا، آن‌ها اهداف بلندمدت را نیز جزء جزء کرده و هدف‌های کوتاه مدتی را نیز مطرح می‌کنند و پس از آن برای هریک راه‌کارهای درمانی مناسب و سپس تشخیص‌های پیشنهادی خود را مطرح می‌کنند. کتاب به بخش‌های مختلفی تقسیم شده است که مسائلی چون افت تحصیلی، اضطراب، عزت نفس پایین، افسردگی، اختلال خوردن، روان‌پریشی‌گرایی و عقب‌ماندگی ذهنی را دربرمی‌گیرد که در باب هریک ابتدا تعاریف رفتاری آن ذکر شده و سپس اهداف درازمدت و کوتاه‌مدت درمان تشریح گردیده است.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۵
کتابخانه فدک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی