ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ

بر آستـان فرهیختگــی و دانش افروزی

ایســـتگــاه مطالــعه اهل قلم و اندیشه فــــدکـــــ
کتابخانه فدک در ساختمان استیجاری به متراژ 125 متر ،دارای سالن مطالعه ،اتاق مجزاء بخش کودک و بخش مرجع می باشد.
سال تاسیس:1392
جلد منابع: 6454
دارای اینترنت ADSL پرسرعت مجزا برای اعضا.
روزهای مراجعه به کتابخانه فدک فیض آباد،به شرح زیر می باشد.
خانم ها: روزهای زوج - شیفت بعدازظهر
آقایان: روزهای فرد - شیفت صبح
آدرس کتابخانه:همدان- فامنین- فیض آباد
ارتباط با کتابخانه فدک
081-36868237

بایگانی
نویسندگان
۰۹ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۰۵

معرفی کتاب پایی که جاماند

پایی که جا ماند؛ نویسنده: سید ناصر حسینی‌پور؛ نـاشـر: سورة مهر؛ تعداد صفحات: 762.

«پایی که جا ماند» یادداشت‌های روزانة آزادة سرافراز و جانباز دلاور جبهه‌های حق علیه باطل سید ناصر حسینی‌پور است که با قلمی شیوا و خواندنی ترسیم کرده است آن‌گونه که رهبر عزیز و کتاب‌خوان ما در خصوص این کتاب بیان داشته‌اند: «تاکنون هیچ کتابی نخوانده و هیچ سخنی نشنیده‌ام که صحنه‌های اسارت مردان ما در چنگال نامردمان بعثی عراق را، آن چنان که در این کتاب است به تصویر کشیده باشد».

«پایی که جا ماند» ماجراهای نوجوانی به نام سید ناصر است که از چهارده سالگی به جبهه می‌رود و در شانزده‌سالگی در آخرین روزهای جنگ در حالی که یک پایش تقریباً قطع شده بوده، اسیر می‌شود و سال‌ها در اردوگاه‌ها و زندان‌های مخفی عراق روزگار می‌گذراند. اسناد دست اول این کتاب روی ۲۳ برگة کوچک پاکت سیگار ثبت و ضبط‌شده و با تیزهوشی و البته زحمات و مخاطراتِ بسیارِ مؤلفِ هنرمندش، به ایران منتقل شده است و حکایتی ملموس از شکنجه، درد و تنهایی یک نوجوان غیور را از 3 تیرماه 1367 تا 22 شهریور 1369 (دوران اسارت) برای مخاطبان به تصویر می‌کشد و در پایانی خوش و جذّاب خاطرات بازگشت  قهرمانانة سید ناصر به ایران را بیان می‌کند.

این کتاب ارزشمند اجتماعی‌تاریخی معاصر، پیام شرافت و معصومیت جوانان برومند ایرانی دوران جنگ را به جوانان امروز سرزمینمان ابلاغ می‌کند و مخاطب را در خصوص وظیفه‌ای که نسبت به حفظ دستاوردهای شهیدان و دلاوران سال‌های دفاع تا همیشه مقدس داریم به فکر وا می‌دارد. خواندن این کتاب در روزگاری که همچنان نبرد ناجوانمردانة دشمن در جبهة فرهنگی علیه کشور سرافراز ما ادامه دارد به‌مثابه سلاح مقوّمی برای تقویت روحی و معنوی جوانان به شمار می‌رود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۰۹
کتابخانه فدک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی